ReaLiTi SebUah KeHiduPan



Click here for Myspace Layouts

Friday 21 September 2012

#12 Jumpa Kawan Lama

Hello..Assalamualaikum wbt..
dan selamat malam untuk semua pembaca blog " realiti sebuah kehidupan"
yang setia...
Ahlan Wasahlan..

sebenarnya malam ni takde niat pon nak update blog..
tapi d'sebabkan tak boleh tido punya pasal..
tibe2 macam ade aura yg tarik aku untuk tulis entry baru..
hahahha..entry kali nie aku nak story pasal raya baru2 nie..
aku dah lame tak jumpa member2 sekolah rendah walaupun dorang nie belakang rmh aku je..
mesti korang nak ckp.."ceyh belakang rmh je pon"..
tapi tu lar hakikatnya kitorang mmg ssh sgt nak jumpa rmai2..
but still contact lar..
d'sebabkan semuanya busy dengan kerja masing2...
atas sebab ade komitmen laen..
ade yang study and ade yang dh keja..
sorang ke sarawak, sorang ke perak dan lg sorang dah keja..
d'sbb kan kekangan masa tu yg buat kan kitorang susah nak jmpe..
tapi sekarang semua dh dekat balik..
yang kat sarawak dh balik tp still study kat JB..
dye sambung master bahagian forensik (gempak kan)..
perempuan plk..tu yang buat aku rase t'cabar..
aku pown dh habis diploma..
but still study degree je..
kos management and entreprenuership...

then baru2 nie aku d'jemput oleh kawan sekolah rendah utk dtg rmh
sbb dye ade buat openhouse..
lame dh x g openhouse rmh member2..
slalu g rumah cousin je..
so kat openhouse rmh mber aku tu ade lar jugak member2 sklh rendah yg laen..
ade yg knl and ade yang tak cam..
byk lar bende kitorang sembang..
sebenarnya aku nie segan gile dengan dorang..
tapi orang dh jemput kan..
dye jemput ak time dye tgh sidai kain kat belakang rumah..hahaha
(boleh imagine tak?) sambil sidai kain mulut cakap jemput lar dtgr rmh ak ade buat openhouse..
hahahha..lawak2..
sempoi kan?

macam2 lar mak dye masak..
ade nasi beriani,ayam merah, kari daging, sayur ape tah, bihun sup and byk lar lagi..
hahahaha..nak mkn kena tunggu turn..
sbb rmai sangat orang..hahahah..
seronok sebab dapat jumpe kawan2 lame...
dapat lar tau ape perkembangan dorang sekarang..
( al-fatihah jgk untuk arwah member kitorang Asilah yg telah kembali kerahmatullah)
semoga arwah d'tempatkan bersama org2 yang beriman..amin..


drp sebelah kanan : siti , ika dan aku..
(tuan punya rumah yg buat openhouse yg tengah tu)

so tu je yang aku nak share dengan korang sbnarnya..
sorry gambar tak banyak..
2 orang tu je yg ade gambar..yg laen takde..
hahahha..
pesanan aku kat korang semua..
walau jauh mcm mane skali pon kita merantau..
jangan putuskan ikatan sillaturrahim yang ade selama nie..
renung- renungkan dan selamat beramal..
selamat malam..peace no war..




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...