ReaLiTi SebUah KeHiduPan



Click here for Myspace Layouts

Sunday 3 February 2013

#24 Muhasabah Diri - Kasih Nabi Muhammad SAW ketika dijemput Malaikat Jibril

Assalamualaikum wbt..
selamat malam kepada semua pembaca blogger "Realiti sebuah kehidupan"..
entry kali ini aku nak sentuh pasal kisah nabi kesayangan kita Nabi Muhammad SAW..
walaupun Nabi Muhammad SAW telah pergi tinggalkan kita buat selama-lamannya..
walaupun kita belum pernah atau sempat berkenalan atau bertemu dengan baginda..tetapi kita mesti tau yang baginda sungguh cinta, kasih dan sayang kepada kita semua..SubahanaAllah..

aku tulis entry nie bukannya aku nak cakap yang aku nie baik sangat..kasih nabi nie sebenarnya untuk peringatan dan catatan untuk diri aku sendiri..aku tulis entry nie untuk sama-sama kita muhasabah diri dan InsyaAllah sedikit sebanyak dapat share dengan rakan-rakan lain..mungkin ada diantara kita semua nie banyak dengar cerita atau kisah2 Nabi-Nabi dan Rasul-Rasul time sekolah dulu..tapi tu semua time sekolah (mungkin belas and puluh-puluh tahun dulu)..mungkin jugak ade yang masih ingat dan ade yang dah lupa lapok dek usia..mungkin ada jugak antara kita yang dah jauh menyimpang..aku pown rasa makin jauh dengan ilmu agama..


Nabi Muhammad SAW ialah nabi utusan Allah yang terakhir untuk seluruh umat manusia..baginda juga ialah pelengkap kepada para Nabi dan juga para Rasul..
Jom kita sama-sama menghayati betapa kasihnya nabi Muhammad SAW terhadap umatnya..
SubahanaAllah..

( sumber video daripada youtube dan disampaikan oleh ustaz Don)



tersentuh hati bila mendengar kisah Nabi Muhammad SAW yang dijemput Malaikat Jibril..tak dapat kita bayangkan betapa perit dan sakitnya Nabi Junjungan kita Nabi Muhammad SAW ketika dijemput Malaikat Jibril..baginda SAW sanggup menanggung kesakitan untuk seluruh umatnya..walaupun Nabi Muhammad SAW dalam kesakitan tetapi baginda masih memikirkan tentang kita umatnya..Malaikat Jibril menjanjikan syurga terlebih dahulu kepada kita semua umat Nabi Muhammad SAW dan terpancar senyuman diwajah Nabi Muhammad SAW..SubahanaAllah..betapa kasihnya Nabi Muhammad SAW kepada umatnya..
renung-renungkan dan selamat beramal..

mohon maaf jika ade yang terasa hati..entry kali ini sekadar muhasabah diri..akhir kata perbanyakkan selawat kepada Nabi Muhammad SAW..
sekian entry aku untuk kali nie..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...