ReaLiTi SebUah KeHiduPan



Click here for Myspace Layouts

Tuesday 5 March 2013

#34 Ciuman seorang ibu


Assalamualaikum wbt..


SubahanAllah..!!!
betapa mulianya ibu kita..
hanya dengan ciumannya sahaja dapat menggugurkan dosa kita..

***kalau tak silap aku pernah juga dengar jika kita tatap muka ibu kita mendapat pahala, bercakap dengan ibu juga mendapat pahala..jasa ibu sungguh besar yang tidak ternilai dan tidak terbalas..

terdapat juga kisah pada zaman Rasulullah SAW..dimana seorang lelaki bertanyakan kepada Baginda Rasulullah SAW

"Wahai Rasulullah, siapakah orang yang paling berhak aku perlakukan dengan baik?
Rasulullah SAW menjawab "IBUMU"

kemudian lelaki itu bertanya lagi, siapa selepas ibu ku?
"IBUMU"

kemudian selepas itu?
"IBUMU"

kemudian selepas itu?
" BAPAMU"

untuk info lebih lanjut sila klik>> sini

sebanyak 3 kali Rasulullah SAW menyebut nama ibu..
betapa pentingnya ibu didalam hidup kita..
sayangilah ibu kita sementara masih ada..

***SAYA SAYANG IBU SAYA***

YA ALLAH, JADIKANLAH AKU SEORANG ANAK YANG SOLEH, ANAK YANG DAPAT MEMBAHAGIAKAN KEDUA IBU BAPAKU..AMIN


sekian...!!!!

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...